Fredagskväll




Har varit en lugn dag där vi fått mycket gjort. Jag var uppe redan vid sju för att tvätta några maskiner, är som mest effektiv på morgonen. Efter långfrukost med nybakat bröd och en kopp te gjorde vi oss iordning här hemma för att fara till Andreas farmor på lunch. Som alltid blir vi bjudna på riktig god mat och mycket mat dessutom!


På vägen hem stannade vi för att storhandla inför helgen och nästa vecka, så nu har vi fyllt vårt kylskåp med en massa härligheter. Lagom till att allt var uppackat kom min lilla Sanna skrutt över för att äta middag tillsammans med oss. Bjöd på en av mina favoriter, färsk pasta med kyckling, kantareller, parmesan och grön sparris. Oerhört gott och så enkelt att laga till!


Efter maten blev de temys i soffan innan Sanna for hemåt. Slängde ihop ett nytt recept på kladdkaka som jag hittat till kvällens film mys. Det är trots allt fredag! Nu väntar ett glas vin framför Da Vinci-koden med lite kladdkaka som fått stå å gotta till sig. Som ett avslut på kvällen blir det en stor kopp te!


Ha en härlig fredagkväll!



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0