Tjuvstart på fettisdagen



Den söta, fluffiga, syndigt goda men ack så mättande semlan fick följa med oss hem ikväll. Jag äter bara en semla varje år och de ska vara på fettisdagen. Men nu fick jag faktiskt tjuvstarta, för imorgon kväll är det hockey så Andreas kommer vara borta precis hela kvällen. Så ikväll fick det bli semlamys här hemma!

Min lediga dag idag, och jag har hunnit med MASSOR! Gick upp vid halv sex imorse, for iväg till stallet för att rida en sväng med Charmtrollet. Pigga var vi minsann idag, fast det går så himlans bra nu! ♥ Tråkigt med de dåliga underlaget. Fick bli mestadels arbete i skritt och trav. Fanns några sträckor där vi kunde öva galoppfattningar men inget mer. När han äntligen blev fri från matte och fick springa ut i hagen var det bara att hoppa på bussen för att fara in mot stan. Kikade in hos Sanna skrutt på jobbet och blev bjuden på fisksoppa med vitlöksbröd. Det måste vara det godaste man kan äta efter kalla timmar i stallet!
Efter lunch var det dags för tandläkaren.. Och äntligen blev det fixat! Linan är på plats bakom tänderna igen och jag behöver inte gå dit på ett bra tag igen hoppas jag (peppar peppar). När jag satte mig på tunnelbanan hem kolapsade kroppen, inte en enda lugn stund under hela förmiddagen och så sätter man sig på tunnelbanan. Duns, och man sover som en gris. Kände bara för att krypa ner under täcket och sova vidare hemma.

Men inte då! Här börjades de tvätta, laga middag, diska, mangla, hänga tvätt, städa, torka och med lite mat i magen påbörjades en stor form lasagne som ska frysas in till matlådor eller middagar framöver. Effektiv dag! Det man inte hinner i vardagen smyger sig in på lediga dagar. Dessutom har jag ju latat mig så pass mycket i helgen att jag kunde kosta på mig ett ryck eller tre ikväll!

Nu är jag så trött att jag inte kan hålla ögonen öppna.. Älskligen sover redan bredvid mig i soffan. Ska buffa lite på han, dags att sussa för oss båda tror jag. Blev inte mer än ett inlägg här, men det ska de bli ordning på!










Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0