Lediga dagar

Hela påsken har jag vaknat vid åtta men igår sov jag som en gris fram till klockan halv elva! Herregud vad skönt de var. De dagar jag faktiskt kan ta sovmorgon brukar jag slå av mobilen kvällen innan, dels för att hålla mig borta från att ställa alarm och även för att inte bli väckt. Men fick lite bråttom iväg till stallet för att hinna hem i lagom tid men några timmar med mitt troll fick jag allt.

Han har lyckats få nästan alla sina täcken trasiga så var iväg och köpte ett nytt i lördags när vi var ute på Värmdö. Gjorde ett riktigt fynt i en liten realåda. Hittade ett täcke som han när han stod på Täby, och det var nedsatt på halva reapriset. Kostade alltså bara 112 kronor! Och det passade absolut p e r f e k t. Idag tänkte jag fara förbi i Kungens Kurva på hemvägen och köpa ännu ett som han behöver, eller två.. Ni anar inte hur de andra ser ut, ett har jag fått slänga och nummer två är helt sönderbitet. Men å andra sidan var det ett täcke jag fick av en tjej i stallet att ha under mitt Bucas innan jag fixat ett ordentligt vintertäcke. Och hon hade redan tänkt slänga de så ingen fara på taket.

Stod även och "skrapade" bort massa vinterpäls, och hans fina blanka päls börjar titta fram igen. Han har ju aldrig riktigt haft en vinterpäls så tjock som nu och därför ser den lite ruffsig ut. Lite gulligt men nu ska den bort!

Middagen hos min kusin var toppen! Vi fick massa god mat och vid nio rullade vi därifrån, nästintill!








Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0