Vårvärme och Charmtroll

Resultatet efter många timmars sömn och vila var att jag kände mig piggare. Tänkte ta en kort sväng ut till stallet för att ta ut mitt troll på en vända. Bara efter att ha tagit mig igenom mockningen kände jag att de tog en del på krafterna. Istället för att sätta mig och varva ner gjorde jag i ordning oss för ridturen och körde på precis som vanligt. Fortsatte med att få honom att jobba bra under sig i både trav och galopp så det krävs ju en hel del av mig med. Blev först väldigt trött och illamående, sen gick de över till att magen började säga ifrån och när jag inte kunde fokusera med blicken ordentligt gav jag upp. Men 30-40 minuters hårdträning kom vi åtminstone upp i.

En genomsvettig häst och en matte som nästan hänger runt halsen tog vi en skritt tur runt alla hagarna. Få varva ner och hämta nya krafter. Nu mår jag som jag förtjänar! Men det finns något i mig som inte vill ligga still, utan upp och baka! Städa, röja och putsa! Vet inte hur jag ska kunna ta mig själv i kragen men jag vet att jag måste ta de lugnt..

Imorgon tar mamma Luckens hela dagen, tråkigt när de är så fint väder men ska jag orka med en hel arbetsvecka så är det bara att lyssna på kroppen. Kan inte påstå att jag är speciellt bra på de hörrni!







Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0