Biff á la moi



Köttfärsbiffar har blivit rätt populärt här hemma numera! Och jag har blandat mig fram till mitt absolut favoritrecept. Slutresultatet blir smakrika och saftiga biffar att njuta av, antingen med bara en matig sallad eller något annat tillbehör som potatis i all former, couscous, bulgur och quinoa. Har man lite köttfärs över kan man slänga ner näst intill vad som helst, låt fantasin ta över och följ smaklökarnas svaghet! Här kommer i alla fall mitt recept på dessa godingar:

Blanda ihop nötfärs (enda färs vi har här hemma), sambal, vitlök, oregano, citronpeppar, färsk hackad basilika och soltorkade tomater. Smula i stora bitar utav fetaost och rör i ett ägg. Tänk på att biffarna ska smaka mycket så snåla inte med kryddorna! Mojsa ihop allt till en formbar och lite småkladdig röra, tryck ut ganska smala men platta biffar. Stek på rätt hög värme så de får färg, vänd och dem är klara när det ytan på biffarna känns studsiga men ändå lite fasta. Jag brukar servera mina med grönsallad, massa grönsaker och fetaost. Sen slänger jag ihop en burk créme fraiche med sambal och lite andra kryddor.





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0