Kyla och frusna fötter


Usch å fy å blä vad kallt de är! Gick ut till bilen imorse vid halv sex, borstade av den snö som föll ner igår och när vi är redo för att fara ser vi att de är -17 GRADER! Nog må jag älska vintern och kylan men det är faktiskt februari. Ledsen vintern, du hade din chans i december månad och du kom inte då! Tänkte på mitt stackars troll som skulle släppas ut i hagen klockan halv sju.. Han har tjocka varma täcken på sig men hans små smala ben, tänk vad kallt! Ville bara fara dit och ta linda in han i filtar.

Torsdag, vilket innebär lite mer på jobbet! Tack och lov var de väl förberett så flöt på riktigt bra. Längtade tills klockan skulle slå tre då jag äntligen kunde få fara ut till stallet och ta hand om mitt yrväder. Han såg belåten ut när jag kom för att ta in han och hade gärna stått kvar men halv fem skulle hovslagaren komma, bara att masa sig in. Nu är liten rackarhäst nyskodd och finputsad, toppen!


Ingen känsel i fötterna och fingrarna var kritvita.. när jag kom hem vacklade jag in genom altandörren. Fin som mitt hjärta är hade han redan lagat mat som stod näst intill klar när jag kom. En varm varm varm dusch senare fick jag mat i magen, vilken lycka! Nu ska vi göra en kopp te och krypa under filten, för det får man göra vinterkvällar som den här!





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0