Tummen upp för regn!

Spöregnet kom verkligen från ingenstans idag! Vi hade solsken här hemma imorse när vi klev upp men när vi tittar ut genom fönstret några timmar senare öser det ner utanför. Andreas skulle iväg på match och jag till Charmtrollet, men det skulle säkert lätta upp lite.
 
Vid det laget att jag kom till stallet var det som att någon tömt en hink över en, det stod som spön i backen! Beslutade mig för att det nog inte skulle bli någon ridning men en massa pyssel i stallet istället. Rätt som det var dök även Gunilla upp! Hon har varit bortrest i fem veckor och som det har varit tomt utan henne. Så att vädret inte var det bästa för att rida utomhus gjorde inget, vi drack te och pratade på en massa medan vi ryktade hästarna. Luckens njöt av att få bli borstad i timmar istället för att svettas på banan. Vi hade en riktig mysdag och jag blev kvar i stallet fram till klockan sex.

Det fanns massa häst att borsta må ni tro. Inte nog med att han var genomblöt när han kom in utan han måste göra precis som Lady Ru gör. Och det första hon alltid gör när hon kommer in är att rulla sig. Luckens som nästan aldrig gör det ligger med hovarna i luften om vartannat. Så det börjar med att hon rullar och han tittar på, sen tar han några varv innan det är dags för henne igen. Torr blev han och hela han pudrad med massa torv. Sen står han tryckt mot väggen mot hennes box ungefär som; Vad ska vi hitta på nu?



Visst är han söt mitt lilla fullblod? Täckt med torv men torka gjorde han fort i alla fall!




Postat av: Areyanna

Hej! Visst är det härligt med regn ibland? Själv ska jag mysa ned mig med en bra bok=) Eller en film=) Ha en fin dag! Kram från mig å King

2012-08-18 @ 10:33:53
url: http://areeyanna.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0