En dag på IKEA

Här inne ekade de tomt hela dagen igår! Men vi hade verkligen fullt upp och det fanns ingen tid för datorn eller ens att sitta ner. På förmiddagen var de lite sådär vädre så vi bestämde oss för att skippa båthyrning och dra till IKEA. Och vi måste ha knatat runt där i åtminstone fyra-fem timmar innan vi gav oss. Eftersom vi inte hade någon bil skulle vi få släpa allt vi köpte på bussen hem. En stor stor träskärbräda, en hylla med krokar och en helt ny byrå kånkade vi hem. Tack och lov hittade vi en pirra någon dumpat utanför, ni vet en sån man kan låna inne på IKEA, så vi tog med oss den för att lasta av alla stora paket och grejer. Nästa gång vi far dit för att hämta hem mattan, soffbordet, den nya klädseln och massa ljus lämnar vi såklart tillbaka den.

Just ja, vi eller snarare jag hittade lite nytt för att även göra om i vardagsrummet som jag velat länge. Men utan bil fick jag nöja mig med att få hallen omgjort! När vi kom hem började här rensas, plockas ut och snickras. När den nya byrån var monterad var klockan nästan elva så nermontering av den gamla garderoben fick vänta över natten.

Så idag har det varit full fart sedan vi gick upp och äntligen är allt näst intill på plats! Är jättenöjd! Nu är det bara lite småfix kvar och jag kan inte låta bli att sngela in mot vardagsrummet å suget efter att få börja renovera där med svämmar snart över!





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0