Lugn, Lugnare, Luckens


Idag har jag fått en riktigt skön och slapp dag!
Efter lunch for jag ut till Charmtrollet och hade tänkt rida en sväng, men när jag hämtade in honom från hagen såg inte hans ben helt okej ut. Igår när vi var förbi hade han gjort illa sig så han blödde rätt ordentligt och idag hade svullnaden dykt upp. Spolade rent och tvålade in för att få bort alla bakterier som tänks hittat dit.

Mycket riktigt var han rätt svullen men inte öm eller halt på något vis. Blev ingen ridning utan stod och borstade i över en timma. Försöker få bort lite vinterpäls men det är ju oerhört mycket! Tar aldrig slut! Mamma kom förbi en stund också så vi tre tog en halvtimmas promenad. Hon är så gullig min mamma, när hon fick höra att han gjort illa sig igår blev hon jätte orolig. Var nog därför hon kom förbi idag, för att se att han faktiskt mådde bra.

Imorgon hoppas vi på att svullnaden har gått ner till nästan ingenting och att vi kan jobba lite på banan i skritt. Han skulle tycka det var kul att få röra lite mer på sig. Håller tummarna för att han inte skrapar upp de där nu!






Postat av: En chic mammas bekännelser

åååhh sommar, vill ha värme nuuu :D

2012-04-22 @ 11:52:10
url: http://frureinhold.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0