Få ord kan göra mycket!

I eftermiddags fick jag höra, vad som för tillfället var, bland de finaste någon sagt till mig. Mitt underbara Charmtroll är ju ett Engelskt fullblod och har gått på galoppbanan fram tills i höstas. Då gick vi över till dressyr och skogsritter på heltid, vilket har satt sina spår på honom. Han har absolut inte lika mycket muskler som tidigare fast de är om något inte alls konstigt då han nu ska bygga upp sig på ett helt annat sätt. Han har skaffat sig en liten rundare mage men är fortfarande "slimmad". Enligt matte är han perfekt, på alla vis!

Men enda sedan vi flyttade till nya stallet finns de dem som har kommenterat hur smal han är men att jag inte ska oroa mig för snart kommer han få muskler han med! Att tillägga, när Luckens precis kom var han inget annat än ett muskelpaket av dess like. De var två stycken som tyckte "synd" om honom och slängde in massa hö när jag inte var där och resultatet blev att han fick världens mage! Blev irriterad när jag fick veta de och talade om att han endast ska få de jag ger honom. Så på några veckor hade magen gått tillbaka igen, tack och lov!

Nu till saken, man kan se konturerna av hans revben och det har man alltid kunnat. Hur tränad eller otränad han än varit, hur mycket mat han än fått osv. Han får mat, han mår bra och det är helt enkelt så han är. Men med alla kommentarer vet jag varken ut eller in om hur han ser ut. Så idag frågade jag Gunilla (som hört alla kommentarer tidigare) vad hon tyckte att han såg ut. Med den självklaraste röst svarade hon att han är perfekt, precis lagom. Han har blivit mycket finare den senaste tiden med allt jobb som du lagt ner på honom. Nästa gång du får höra att han är för mager ska du fräsa av dem!

Gunilla skulle rida lektion för Margit och när hon dök upp fick jag så mycket beröm för hur fint han fick och hur bra han har utvecklats. Och komplimangen som gjorde min kväll var: "Du har ridit honom till en fantastisk form, det är så roligt att se hur han utvecklas! Om två månader, när all vinterpäls fallit av kommer han vara en riktigt riktigt fin häst!

Och det är klart att han kommer! Hur kunde jag ens tro något annat? Mitt fina Charmtroll är så perfekt!








Postat av: Mary

Tack söta du för dina fina ord hos mig, hoppas du kommer tillbaka fler gånger ;)



Håller med dig med texten i "headern".. Allt är möjligt om man bara tror på sig själv. Det har jag själv upplevt! Söt blogg!



Kram på dig!

2012-04-18 @ 09:58:26
url: http://madebymaryblogg.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0