Har blivit med körkort!



Den långa väntan är ö v e r! Äntligen, äntligen, äääntligen är jag klar med allt vad övningskörning och teoriplugg heter.
Nu har jag dagar med bil att se fram emot! En stunds längre sömn på mornarna, kortare resa till och från jobbet.  Jag kommer vara mycket piggare om dagarna! Komma ifrån den här stressen att alltid ha en tid att passa, hinna överallt. Det är som en stor tyngd som lyfts från mina axlar och jag känner mig som en fjäder.

Men det absolut bästa är att slippa komma hem vid halv åtta på kvällarna när jag varit i stallet. Det har verkligen tagit på mig nu under vintern. Att fara ut till stallet har inte varit roligt utan mestadels varit stress, hinna dit så fort som möjligt men samtidigt vara hemma tidigt. Jag har fått skjuta allt vad intressen, hemmasysslor, matlagning och framför allt mig själv åt sidan. Få känna mig utvilad, stark och fräsch har varit näst intill obefintligt. Och det är ändå det jag försöker att prioritera.

När jag blev klar med körkortet igår trodde jag att jag skulle skutta runt av glädje, skina som en sol men istället kände jag mig ledsen. Trots att det jag kämpat för fanns i mina händer kunde jag inte vara glad!
Så fort vi kom hem och jag fick krypa ihop i Andreas famn kom tårarna. Han tröstade mig, fanns bara där. När alla tårar fått komma ut kändes det aningen bättre. Så man kan nog säga att det här var efterverkningar av all stress som jag känt de senaste veckorna. Att jag inte räckt till, att jag inte ens har haft tid att känna efter.

Kvällen fick inte bli annat än lugn, med massa mys framför Gladiatorerna och en tidig kväll. Välbehövt ♥








Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0