Tisdag och jag vill ha helg!

Vilken lång dag det varit! Först jobbet och sen ut till lill-trollet som är på precis lika envis och tjurskallig som i söndags. Men nu ligger jag, dit jag längtat hela dagen, nerbäddad i sängen men en stor tallrik kikärtssoppa med chili och koriander marinerade champinjoner. Är fortfarande frusen efter eftermiddagen i stallet så ska toppa med en stooor kopp te efter middagen. Blir till att sova tidigt ikväll, annars tar jag mig aldrig upp imorgon.

På tal om det så var tunnelbanan sen imorse, och vi for krypandes fram p g a ett tekniskt banfel som tydligen gjorde att tågets säkerhetssystem inte tillät oss att fara fortare. Det gjorde att jag inte hann med tidiga bussen till jobbet men som tur var hade Bettan åkt tidigare just idag så hon öppnade åt mig! Tack och bock.

Humöret har varit rätt nedstämt hela dagen, är lite tjaffs på jobbet som vanligt och jag har tröttnat för länge sedan. Ni vet när man kommer så bra överens med någon, tror att man kan lita på personen till att det ändras helt och hållet tvärtom. Ger man det en tid är allt som vanligt igen men efterhand dyker de upp snorkiga kommentarer här och där. Och så rullar det på, man vet inte vart man står eller om det ens är något idé att säga ett ord från dag till dag. Jag blir så trött på de.. Men nya tag! Får inte tappa mig själv och glömma vem jag är, fast det är svårt att skutta runt och vara glad när man egentligen bara vill åka därifrån!


Postat av: LINDA

SV: Tack! Ja visst är han?! :D

2012-03-06 @ 20:52:10
url: http://lindarizberg.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0