Uteritt i vårsolen



Vårkänslorna sprudlar! Vilket underbart väder det har varit idag, varmt, soligt och lagom blåsigt. Då passade jag och Malin på att ta en lång uteritt för att få njuta av dagen. Lilla trollet har fått skutta över vattenpölar, klättra i sand och galoppa på stora breda stigar. Han är riktigt stark men vi kunde låta bli att springa ner Malin och Bobby. Stolt matte som blir helt till sig när jag ser vilka framsteg han har gjort sedan i somras på Täby. Där räckte det inte med å ta i med allt jag hade för att korta galoppen och nu går han att hållas åtminstone. Fina gullmonster!

Nu längtar vi tills att vinterpälsen ska falla av och vi slipper den här ruffsen. Pållen min har aldrig riktigt haft någon vinterpäls tidigare så nu i vinter har han fått lägga en.. Och den ser nästan löjligt gullig ut, ruffsig och tuffsig. Han ser ut som ett litet föl! Om det är lika fint väder imorgon ska vi ta en dusch, och låta han få torka i solen.






Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0