Mattes lilla ängel


Idag har det varit fart på bustrollet. När jag kommer ner för att hämta honom rusar hela drösen runt och busar, fram och tillbaka. Luckens är förstås den som springer allra mest och han rusar ju inte mindre när han ser att jag är på väg. Först när han sprungit ifrån mig ett antal gånger stannar han till en bit bort och istället för att plocka han går jag mot hästen som står bredvid han. Då kommer han tassande och buffar med huvudet mot mig ungefär som; Nu har jag busat klart matte, kom så går vi in! Grimman på och några klappar senare tar vi oss fram mot grinden med få steg i taget. Men vi kom in!

Dessutom hade busen bara ett täcke på sig än igår när jag lämnade honom, och hans fina Bucas täcke ligger slängt intill den andra hagen. Så han har bara ett tunt fodrat täcke som jag brukar lägga under nu när det är lite varmare. Men grabbarna i den hagen är inte snälla mot varandra vilket resulterar i att det är söndetbitet.. Det gör inget eftersom vi fick de från en tjej som annars hade tänkt slänga det. Perfekt då det är för varmt för vintertäcket men fortfarande för kallt för bara hans allväderstäcke. Älskar Bucastäcken! Det har jag alltid utanpå just för att det inte blir blött igenom när det regnar och går inte att bita sönder.



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0