Lyssna på kroppen

Imorse när jag vaknade kände jag ett konstigt sug i magen, ungefär som att den skulle vända sig ut och in. Låg kvar en stund i sängen men så fort jag satte mig upp blev de värre. Tvingade mig upp för att göra i ordning frukost och då blev det raka vägen till toaletten.

Ringde till Bettan vid kvart över fem för att tala om att jag inte kommer så hon kunde fara in och öppna. Ville inte ringa och väcka chefen som kommer in senare än vad vi gör så slängde iväg ett sms. Sen stoppade Andreas om mig innan han kilade iväg till jobbet. Efter de har jag sovit till och från hela dagen, gått upp och kräkts ännu mer för att sedan vrida och vända mig i sängen. När klockan var ett kom mitt hjärta hem igen och med sig hade han yoggi. Allt jag kunde få ner var några skedar men mycket bättre än ingenting. Fortsatte sova efter de, måste säga att de var rätt skönt. Magen lugnade sig aningen och jag kunde slappna av första gången på hela dagen.

När jag slog upp ögonen någon timma senare tog jag några skedar yoggi till och 2 alvedon. Kravlade iväg till toaletten och satt på golvet medan jag duschade. Kändes mycket bättre efteråt, så vi tog en lugn promenad bort till affären för att handla något till middag. Mestadels för att jag skulle få lite frisk luft.

Har funderat på varför jag mått så dåligt, för vinterkräksjuka är de inte. Matförgiftning vore även de konstigt. Men de håller fortfarande i sig nu på kvällen, om ändå inte lika mycket. Börjar tro att de var kroppens sätt att säga ifrån. Som så många gånger förut har jag kunnat kräkas och varit dålig i någon timma när det varit för mycket runt omkring mig tidigare. Men idag har jag verkligen varit dålig! Ska se till att vila i helgen och åtminstone ha en ledig dag i veckan. Får se hur de ska gå men måste bli ändring, kommer gå in i väggen annars..

Min söta mamma ska ta Luckens på söndag så då får jag en heldag tillsammans med min älskling. Lång sovmorgon och frukost på uteplatsen? Jobba i trädgården och kika på nya utemöbler? Längtar redan!









Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0