Knak och knäck

Dagen fick en helomvändning! Mina motiga steg som ledde mig till jobbet byttes ut mot en kanon ond rygg och massa smärta de kommande timmarna. Var ett tag sedan jag haft såhär ont, kunde varken stå upp eller sitta. Igår när jag tränade med Luckens kände jag att jag saknade kraften helt i vänsterarmen, det gick helt enkelt inte att ställa eller någonting.

I lördag så träffade jag på en av mina tränare från utbildningen jag gick i höstas, Micke, som är naprapat. Han hjälpte mig att knäcka till några kotor som hamnat fel tidigare så jag skickade iväg ett meddelande till han och fick till svar att kunde ringa och boka in en tid hos honom för att kolla till ryggen. Mamma var på mig hela fömiddagen idag om att jag skulle boka in mig så tog min fikarast till att ringa. Och till min fördel hade han fått ett återbud klockan kvart över tre idag!!! Jag var inte sen att hoppa på de kan jag säga.

Jag var på plats, redo att få någon ordning på mitt kassaskåp till rygg. Och han knäckte hit och dit, masserade och rättade till de små skavankerna. Nu är det träning, flera dagar i veckan, för ryggen som gäller. Bröstryggen ska stärkas, mjuka upp roberna och även försiktigt komma igång med löpningen igen. Kommer bli så bra! Nu ligger jag här hemma, mörbultat och helt slut. Funderar faktiskt på att gå och lägga mig så fort jag är klar med mitt körkortstest som jag håller på med.. Fast å andra sidan kan den nog vänta till imorgon, eller hur?


Postat av: PATRICIA - Wiljas Mamma & gravid med lillasyster.

Hej! <3 Kan inte tacka tillräckligt för dina fina ord som du lämnade inne hos mig.. Vi är så glada att det gick så bra som det gick! Och att alla läkare tog allt på största allvar IFALL det skulle vara allvarligare. Tänk om dom hade skickat hem en, sen hade andnödet hänt hemma. Gud, man kan inte ens tänka sig in i tanken..



Nu är nova på bättringsvägen med pencellin hemma! Tack ännu en gång.

Kramar!

2012-03-12 @ 20:33:25
url: http://mammasangel.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0