Pestopizza med rostade grönsaker

Slänger in ett utav mina favoritrecept nu under sommartiden, nämligen pestopizza! Det är ett recept som min styvsyster bjöd på för några somrar sedan och det är en goding som hela tiden gör come back här hemma. Den är enkelt att göra, smakar ruskigt gott och passar perfekt till en kväll på uteplatsen som på picknicken!


Börja med att skära paprika (gärna gul och röd), zuccini och rödlök i stora bitar och blanda alltihop på en plåt, salta och peppra. Kör dem i ugnen på 225 grader i omkring 30 minuter. Under tiden blandar man ihop själva pizzabotten, och jag brukar ta ett recept med bakpulver just för att de är så pass smidigt att göra medan grönsakerna är i ugnen. Sen kavlar jag ut de på ett smördegspapper och brer på ett lager pesto. När det är ungefär en kvart kvar brukar jag skicka in pizzabottnen under grönsakerna så blir de klara samtidigt.

Sen blandar jag grönsakerna tillsammans med ruccola, basilika och delade körsbärstomater som sedan läggs över på pizzan. Toppa med lite fetaost och skinka, salami eller vad som än önskas! Låt smaklökarna bestämma!






Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0