Storstädning och muffinbak




En bekännelse från min sida, jag ä l s k a r att städa! Göra fint, friheten att rensa ut, dammsuga, torka, skrubba och slutligen rätta till de som står fel. Det finns inget bättre än att komma hem och det är städat i hela lägenheten, de fyller kroppen med ett lugn hos mig. Min mamma har en städvana att alltid diska undan, göra snyggt och fint efter middagar eller tillställningar och den här vanan har jag tagit efter nu när jag inte bor tillsammans med henne längre. Man må vara helt slut och vill inget hellre än att krypa ner i sängen men dagen efter, åh vad härligt de är att vakna utan att ha massa jobb framför sig!

Med svenska Top Model i bakgrunden for jag fram i lägenheten med trasa och hink. Jag vek in tvätt och la in mina nytvättade manglade lakan på plats, ställde in den rena disken i skåpen och bytte handdukar i badrummet. När kuddar var puffade och filten slängd på soffkanten drog jag fram för bakning. Tänkte överraska Andreas med nybakade muffins efter hockeyn, så nu doftar det underbart i hela lägenheten också. Nu myser jag i soffan med massa ljus tända och väntar på att min prins ska komma hem!





Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0