Vårt lilla vinterland!

Vi rörde oss inte ut till stallet förrän vid halv två, riktigt skönt! Jag måste bara säga, vilket härligt väder! Helt underbart skönt ute. När alla sysslor som mocka, fixa mat och hö var gjort hämtade vi in Luckens och slängde på han grejerna för att komma ut. Tog en skrittpromenad runt alla hagarna och tog en extra bit längs vägen. Han har blivit så lugn mitt lilla troll. Han hoppade till och höjde huvudet lite mer några gånger men sen var bilarna inte så läskiga längre.

När vi kom tillbaka till stallet igen gick Andreas på en tur till och vi började jobba på banan. Och han var helt perfekt idag, gick så otroligt fint! Gav oss på galoppen och han hade så kraftfulla men samlade steg, böjde fint på halsen och sköt upp ryggen. Han lyssnade på varenda liten hjälp, flyttade benen lite mer in under sig när jag bad om de. Matte kände sig som en prinsessa uppe på ryggen! Var så glad! När vi började känna oss färdiga ville jag inte kliva av, det var så härligt ute. Tassade på enda tills Andreas kom tillbaka från sin promenad, skönt att bara få skritta runt med långa tyglar och en trött häst.

På vägen hem storhandlade vi lite inför veckan, rätt skönt att ha det gjort! Dessutom gick jag köra hem också, det går på topp nu. Körlektion på tisdag, kommer gå kanon. Nu blir det en snabbdusch och sen Wallander!











Postat av: ENDENISE

Mysig bild!

2012-02-13 @ 13:39:23
url: http://endenise.se
Postat av: LINDA

Fin bild! Kika gärna in i min blogg :D

Har lite häst bilder där med!

2012-03-04 @ 23:50:02
url: http://lindarizberg.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0