Min lördagskväll här hemma

Ikväll har jag bäddat ner mig bland kuddar och filtar framför tvn med ett glas rödvin och nybakad mint kladdkakemuffin. Andreas har en kväll tillsammans med sina vänner så är alldeles själv hemma. Har alltid uppskattat tiden jag får för mig själv sedan långt tillbaka och hur mycket jag än älskar att ha honom hemma hos mig kan jag njuta av mina egna kvällar. Man behöver verkligen få umgås med sig själv emellanåt.

Var iväg och hyrde filmen "The Holiday" och så fort middagen lagt sig till rätta i magen tände massor utav ljus och kröp ihop i soffan. De här är en av filmerna jag sett hundratals gånger men den är så enkel och på något vis blir jag lycklig av att se den. Absolut bästa, och kommer alltid att vara, är Notting Hill! Jag ler bara jag säger de! Från att jag var elva år for jag och mig mamma till London i sex års tid och var hos hennes bästa vän som bodde i just Notting Hill. Alla fina minnen och de speciella stunderna jag fick uppleva med mamma kan inget överträffa.

En annan film är Titanic, den är helt underbar! Många har sett den sedan man var liten och ni måste medge att man inte kan tröttna. Tänk er en regning ruskig dag när man sitter hemma i pyjamas och raggsockor. Att få gråta ut, inte behöver tänka på något utan bara falla in i filmen.

Djävulen bär Prada är också en gammal och kanske uttjatad film men det är ändå en pepp-film! Jag får den känslan att allt man vill är möjligt, motivationen växer (för vad man än vill åstakomma) och framförallt, man blir g l a d!

Sen har vi Saltkråkan! Som jag älskar de filmerna! De var bland de första jag såg i filmväg och allt med de filmerna är underbart. Miljön får mig att längta till skärgården och flytta till en mysig ö full bryggor och gamla vackra hus!

Kan säkert rabbla upp fler filmer men de här är några av mina absoluta favoriter! Tröttnar aldrig och kan se dem om och om igen! Gud så jag babblar! Det märks att jag njuter av mig kväll? Haha, hoppas ni haft en minst lika härlig kväll!







Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0